Priprema za školu
Polazak djeteta u školu je novo iskustvo i prva velika promjena u njegovom životu, ali i u životu cijele porodice. Prije samog polaska u školu roditelji su često zabrinuti i imaju dosta nedoumica oko toga šta sve dijete treba da zna. Nakon dosta različitih pitanja koja nam upućuju roditelji o polasku djeteta u prvi razred, odlučili smo da napravimo program koji omogućava djetetu da se pripremi i za školu i za samo testiranje koje prethodi upisu.
Program “Edukativnog centra Iskrice” je osmišljen tako da pokriva sve oblasti razvoja djeteta i napravljen je u skladu sa razvojnim normama i očekivanjima koje škola ima od djeteta. Odnosi se na razvoj govora, usvajanje osnovnih matematičkih pojmova, pripremu za početno čitanje i pisanje, samostalnost djece, motoriku, kako finu, tako i grubu, razvoj percepcije o prostoru i vremenu itd. Kroz zanimljive priče, slike, igre i najrazličitije didaktičke materijale približavamo djeci šta je škola, radimo na razvoju pažnje i koncentracije, usvajanju odnosa prema autoritetu i time vršimo prevenciju poteškoća koje mogu da se pojave kada dijete krene u školu.
Neke od poteškoća koje se javljaju kod djece su: slabo usmeno i pismeno izražavanje, nemogućnost organizacije, problemi u čitanju i razumijevanju pročitanog, manjak koncentracije i usmjerenosti pažnje, nedostatak motivacije, nemogućnost praćenja uputstava, teškoće u uspostavljanju odnosa i socijalnih interakcija, slaba motorička kontrola, problemi u kontrolisanju emocija, problemi sa pamćenjem i smetnje u učenju. Također, u okviru našeg programa pripreme za školu roditeljima dajemo savjete i uputstva šta je njihov dio zadatka u cijelom ovom procesu. Uz zajedničku saradnju polazak u školu je zaista zanimljiv i lak.
U novom okruženju, vaši mališani napravit će veliki korak u socijalizaciji. Upoznat će nove prijatelje i naučiti kao se snaći u novoj okolini te pritom usvojiti poštovanje grupnih pravila i rješavanja konflikata.
Kroz prezentacije vlastitih zadataka i razgovore u krugu razvijat ćemo komunikacijske vještine te će na taj način djeca učiti da ne govore svi u isti glas i kako govoriti u grupi.
Pri rješavanju zadataka i radnih listića naglasak je na razvoju samopouzdanja kod svakog pojedinog djeteta. U želji da se izbjegne frustacija kod djece koja su manje uspješna u rješavanju određenih zadataka radit ćemo na grupnoj dinamici, odnosno uvažavanju, strpljenju i koncentraciji, a svako dijete će proći krug različitih zadataka i vježbi koje ćemo ponavljanjem usavršavati.
Kreativni smo i pri grafomotoričkim vježbama, pa će se djeca pri crtanjubsimetričnih formi, ravnih i zaobljenih crta koristiti različite kreativne tehnike i igre.
Kroz program potaknut ćemo djetetovo razumijevanje pravila igre, što će mu kasnije poslužiti za lakše razumijevanje i primjenu uputa za rad koje daje učitelj.
Roditelj redovno dobija informacije o napretku i smjernice za dalji individualni rad sa djetetom.
• Grupe su manje , kako bi mogli pratiti djetetov potencijal.
• Grupe su inkluzivnog karaktera.
• Program pripreme za školu osmišljen je na način da polaznici kroz igru, zabavu i druženje razvijaju samopouzdanje, radost ka učenju te usvajaju vještine važne za uspiješno izvršavanje školskih zadataka